Etyczny marketing w niepewnych czasach – idea slow marketingu

Jestem już znudzona szeroko dostępnym marketingiem w klasycznym wydaniu. Czasy, kiedy powinno się wyskakiwać z lodówki i na każdym kroku krzyczeć „kup, kup!” już dawno powinny odejść w zapomnienie.. i częściowo tak się stało. Idąc za ideą autentyczności w biznesie, przyjrzałam się bliżej marketingowi w trybie slow. Dlaczego stał się moją drogą?  Jestem bardzo empatyczna i stawiam na szczerość. 


„Głęboko wierzę, że kluczem do
sukcesu, jest nie tylko pozyskanie
klienta, a zbudowanie z nim relacji.”

 

Slow marketing to marketing dla osób znudzonych standardowym podejściem. Stworzenie prawdziwej relacji między marką a odbiorcą, a wszystko to zgodnie z Twoimi wartościami. Nie udajesz, nie kręcisz, robisz wszystko tak, jak podpowiada Ci serduszko, a przy tym wciąż sprzedajesz. 

 

Czym właściwie jest slow marketing? Co oznacza? 

 

Slow marketing zwany również „marketing for hippies” nakierowany jest na coś więcej niż tylko sprzedaż. To tworzenie relacji marki z klientem. To podejście do marketingu, które faktycznie działa lepiej niż nachalne i manipulacyjne, którego masz serdecznie dość.

 

Na rynku jest jeszcze sporo marek, które nie są przekonane do działania slow marketingu. Boją się zaryzykować, znając jedynie standardowe podejście do marketingu, które w obecnych czasach przestaje powoli działać. Zmieniają się czasy, zmienia się podejście ludzi do zakupów, ich świadomość i wartości. To przecież one determinują zwyczaje zakupowe i fakt, czy zaufamy marce, czy nie. 

 

Etyczne podejście do marketingu idzie w parze z wartościami firmy.  Marki, które mają na celu poprawę poziomu życia, komfort, a także zdrowie odbiorcy. Przykładem są branże eko kosmetyków, masaży, jogi, zdrowego stylu życia, ubrania produkowane lokalnie. 

 

Marka YourKaya idealnie odwzorowuje idee slow marketingu w swoich działaniach.

Firma stawia na transparentność, pokazuje składy swoich produktów i bardzo dużo komunikuje na temat swojej misji. Nie ma nic do ukrycia i wierzy, że produkt jest tak dobry, że sam w sobie się obroni, bez jakichkolwiek sztuczek. 


Chcesz, by Twoja marka czerpała ze slow marketingu? 

 

Jeżeli:

  • nie umiesz w klasyczny marketing i go po prostu nie lubisz
  • uważasz, że Twój produkt jest na tyle dobry, że sam jest w stanie się obronić
  • kochasz swój biznes, ale nie marketing
  • masz alergie na klasyczne marketingowe hasła
  • chcesz osiągnąć świetne wyniki i przyciągnąć wielu klientów
  • wiesz, że jeśli Twój produkt trafi na właściwe osoby, to sprzedaż pójdzie dość łatwo i przyjemnie
  • chcesz, aby Twój plan marketingowy był szczery, pozbawiony szumu, inspirujący, taki który ma sens i jest niedrogi do wdrożenia, a także łatwy, bo spójny z Tobą

 

Jeżeli chcesz oprzeć swój biznes na autentyczności i prawdzie, a także budować relacje z odbiorcami, trafiłeś w dobre miejsce. Slow marketing jest właśnie dla Ciebie. 


Swoje działania rozpocznij od przygotowania strategii. Dobra strategia to podstawa wszelkich działań. Wskaże Ci drogę i cel. Zidentyfikuj klienta idealnego, misje i wizje marki, korzyści, rozwiązania problemów jakie oferują Twoje usługi. Na moim profilu na Instagramie znajdziesz serię postów, które mówią o ustaleniu strategii krok po kroku.

 

Skup się na:

  • pogłębieniu więzi, relacji z ludźmi,
  • pogłębianiu swoich wartości, tego, kim jesteś, co robisz i dla kogo, a także dlaczego
  • zwiększeniu swojego zaangażowania i konsekwencji w „byciu” w social mediach

 

Zagłębimy się w to,co naprawdę ważne.

 

Na rynku wciąż jest mnóstwo przedsiębiorców, którzy idą starym torem, a co więcej zupełnie nie potrafią słuchać argumentów o zmianie dotychczasowych zachowań marketingowców. No cóż, mam ogromną nadzieję, że kiedyś się to zmieni. Z nadzieją przychodzi generacja Z, która stworzona jest do tego rodzaju sprzedaży. 

 

Marketing może być dobry. Pozwól mu na to. Wolny od poczucia winy, pełen szacunku, szczery, piękny i inspirujący, honorowy, etyczny i zabawny, a przy tym wszystkim skuteczny — pokażę Ci jak to osiągnąć.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *