Etyczny marketing w niepewnych czasach – idea slow marketingu
Jestem już znudzona szeroko dostępnym marketingiem w klasycznym wydaniu. Czasy, kiedy powinno się wyskakiwać z lodówki i na każdym kroku krzyczeć „kup, kup!” już dawno powinny odejść w zapomnienie.. i częściowo tak się stało. Idąc za ideą autentyczności w biznesie, przyjrzałam się bliżej marketingowi w trybie slow. Dlaczego stał się moją drogą? Jestem bardzo empatyczna i stawiam na szczerość.
„Głęboko wierzę, że kluczem do
sukcesu, jest nie tylko pozyskanie
klienta, a zbudowanie z nim relacji.”
Slow marketing to marketing dla osób znudzonych standardowym podejściem. Stworzenie prawdziwej relacji między marką a odbiorcą, a wszystko to zgodnie z Twoimi wartościami. Nie udajesz, nie kręcisz, robisz wszystko tak, jak podpowiada Ci serduszko, a przy tym wciąż sprzedajesz.
Czym właściwie jest slow marketing? Co oznacza?
Slow marketing zwany również „marketing for hippies” nakierowany jest na coś więcej niż tylko sprzedaż. To tworzenie relacji marki z klientem. To podejście do marketingu, które faktycznie działa lepiej niż nachalne i manipulacyjne, którego masz serdecznie dość.
Na rynku jest jeszcze sporo marek, które nie są przekonane do działania slow marketingu. Boją się zaryzykować, znając jedynie standardowe podejście do marketingu, które w obecnych czasach przestaje powoli działać. Zmieniają się czasy, zmienia się podejście ludzi do zakupów, ich świadomość i wartości. To przecież one determinują zwyczaje zakupowe i fakt, czy zaufamy marce, czy nie.
Etyczne podejście do marketingu idzie w parze z wartościami firmy. Marki, które mają na celu poprawę poziomu życia, komfort, a także zdrowie odbiorcy. Przykładem są branże eko kosmetyków, masaży, jogi, zdrowego stylu życia, ubrania produkowane lokalnie.
Marka YourKaya idealnie odwzorowuje idee slow marketingu w swoich działaniach.
Firma stawia na transparentność, pokazuje składy swoich produktów i bardzo dużo komunikuje na temat swojej misji. Nie ma nic do ukrycia i wierzy, że produkt jest tak dobry, że sam w sobie się obroni, bez jakichkolwiek sztuczek.
Chcesz, by Twoja marka czerpała ze slow marketingu?
Jeżeli:
- nie umiesz w klasyczny marketing i go po prostu nie lubisz
- uważasz, że Twój produkt jest na tyle dobry, że sam jest w stanie się obronić
- kochasz swój biznes, ale nie marketing
- masz alergie na klasyczne marketingowe hasła
- chcesz osiągnąć świetne wyniki i przyciągnąć wielu klientów
- wiesz, że jeśli Twój produkt trafi na właściwe osoby, to sprzedaż pójdzie dość łatwo i przyjemnie
- chcesz, aby Twój plan marketingowy był szczery, pozbawiony szumu, inspirujący, taki który ma sens i jest niedrogi do wdrożenia, a także łatwy, bo spójny z Tobą
Jeżeli chcesz oprzeć swój biznes na autentyczności i prawdzie, a także budować relacje z odbiorcami, trafiłeś w dobre miejsce. Slow marketing jest właśnie dla Ciebie.
Swoje działania rozpocznij od przygotowania strategii. Dobra strategia to podstawa wszelkich działań. Wskaże Ci drogę i cel. Zidentyfikuj klienta idealnego, misje i wizje marki, korzyści, rozwiązania problemów jakie oferują Twoje usługi. Na moim profilu na Instagramie znajdziesz serię postów, które mówią o ustaleniu strategii krok po kroku.
Skup się na:
- pogłębieniu więzi, relacji z ludźmi,
- pogłębianiu swoich wartości, tego, kim jesteś, co robisz i dla kogo, a także dlaczego
- zwiększeniu swojego zaangażowania i konsekwencji w „byciu” w social mediach
Zagłębimy się w to,co naprawdę ważne.
Na rynku wciąż jest mnóstwo przedsiębiorców, którzy idą starym torem, a co więcej zupełnie nie potrafią słuchać argumentów o zmianie dotychczasowych zachowań marketingowców. No cóż, mam ogromną nadzieję, że kiedyś się to zmieni. Z nadzieją przychodzi generacja Z, która stworzona jest do tego rodzaju sprzedaży.
Marketing może być dobry. Pozwól mu na to. Wolny od poczucia winy, pełen szacunku, szczery, piękny i inspirujący, honorowy, etyczny i zabawny, a przy tym wszystkim skuteczny — pokażę Ci jak to osiągnąć.